درد و حساسیت دندان پس از پر کردن

اگر علائم پوسیدگی دندان دارید باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا بخشهای پوسیده خارج شده و دندانتان پر شود. با این حال گاهی اوقات پس از پر کردن دندان هم ممکن است درد یا حساسیت دندان داشته باشید. در اینجا با دلایل درد و حساسیت دندان پس از پر کردن، آشنا میشوید.

حساسیت دندان:

دندانی که تازه پر شده است نسبت به غذاها و نوشیدنیهای سرد و داغ، دمای هوا و فشار فک بیشتر حساس است. این حساسیت پس از پر کردن دندان ظرف چند هفته باید برطرف شود. اگر چنین نشد، به دندانپزشک مراجعه کنید.

ترک خوردگی یا لق بودن پر کردگی:

درد پس از پر کردن دندان پوسیده ممکن است به این خاطر رخ دهد که دندان خوب پر نشده یا ترک خوردگی دارد. اگر شک دارید درد دندانتان به علت ترک خوردگی یا لقی پر کردگی دندانتان است، به دندانپزشک مراجعه کنید.

واکنش آلرژی به مواد پر کننده دندان:

بعضی از مردم به برخی مواد مورد استفاده در پر کننده دندان مانند نقره، حساسیت دارند. برای جلوگیری از دندان درد پس از پر کردن، اگر آلرژی به چیز خاصی دارید پیش از درمان به اطلاع دندانپزشک برسانید.

آرام کردن درد پس از پر کردن دندان

درمان درد دندان بعد پر کردن

برای جلوگیری از دندان درد بعد از پر کردن، از محرکهایی مثل غذاهای خیلی سرد یا داغ پرهیز کنید. علاوه بر این میتوانید از خمیر دندانهای مخصوص دندانهای حساس بهره ببرید. این محصولات طوری طراحی شده اند که حساسیت لثه و دندان را به حداقل برسانند.

اگر علائم پوسیدگی دندان دارید ممکن است درد در دندان یا لثه نیز داشته باشید. آرام کردن درد پوسیدگی بستگی به میزان گسترش آن در دندان دارد. چه علائمتان خفیف باشد چه شدید، باید هر چه زودتر دندانپزشک را ببینید تا از بدتر شدن اوضاع جلوگیری کند.

یادتان باشد پس از درمان دندانپزشکی طبیعی است که کمی درد داشته باشید، خواه این درمان پر کردن دندان باشد یا عصب کشی یا جراحی لثه. مهم این است که درد باید ظرف چند روز رو به بهبودی برود.

پس از پر کردن دندان چه دندان درد کوتاه مدت داشته باشید یا حساسیت دندان طولانی مدت، باید مراقبتهای بهداشتی را خوب رعایت کنید تا مشکلی برای سلامت دهان و دندانتان ایجاد نشود. همیشه باید دهانتان را تمیز نگه دارید. با ملایمت مسواک بزنید و از مسواکی استفاده کنید که موهای آن نرم باشد تا دندانها و لثه را نساید.

حتما هر روز نخ دندان بکشید. از نخ دندانی استفاده کنید که نرم باشد و ریش ریش نشود. همچنین اگر حساسیت دندان دارید خمیر دندان ضد حساسیت استفاده کنید.

حتما همیشه خمیر دندان فلوراید دار بخرید تا از دندان در مقابل پوسیدگی محافظت نماید.